Informujemy, iż 25 maja 2018 roku weszły w życie przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO.

Treść aktu prawnego

W załączeniu udostępniamy klauzule informacyjne związane z przetwarzaniem danych osobowych skierowane do:

  1. Pracowników Szpitala, w tym w zakresie stosowania monitoringu wizyjnego;
  2. Osób współpracujących na podstawie umów cywilno-prawnych, w tym w zakresie stosowania monitoringu wizyjnego;
  3. Pacjentów Szpitala;

Inspektor Ochrony Danych

Informujemy, iż w Szpitalu od 25 maja 2018 roku powołany został Inspektor Ochrony Danych. Jest nim Piotr Rajski – kontakt: iod.elblag@nu-med.pl; tel. 510-277-855

Zakres zadań inspektora ochrony danych

  1. informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie;
  2. monitorowanie przestrzegania RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
  3. udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania;
  4. współpraca z organem nadzorczym;
  5. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
  6. pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy RODO;
  7. prowadzenie rejestru czynności lub rejestru kategorii czynności.

Dokumenty do pobrania

  • Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 – pobierz
  • Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych – pobierz
  • Klauzula informacyjna dla pacjentów – pobierz
  • Przechowywanie dokumentacji medycznej – pobierz